هزینه تبلیغات پدیده شاندیز چقدر است؟

هزینه تبلیغات پدیده شاندیز چقدر است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تحلیل ها نشان می دهد که تلویزیون همچنان میان بنگاه های اقتصادی برای تبلیغات محبوبت دارد و ۱۰ برند برتر  تبلیغ کننده در فصل بهار سال  ۹۶ ، تلویزیون را به عنوان گزینه اول و بعد از آن روزنامه و مجله را انتخاب کرده اند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط  شرکت تحقیقات بازار و رسانه امروز (emrc) ده برند برتر در فصل  اول سال  نزدیک به  ۱۹,۵۸۶ (میلیارد ریال) برای تلویزیون،  ۲۳۹  (میلیارد  ریال)  برای روزنامه و ۳۴ (میلیارد ریال) برای مجله هزینه کرده اند. با توجه به این ارقام ده برند برتر بیش از ۳۰ درصد از تبلیغات تلویزیون و روزنامه و حدود یک چهارم از تبلیغات مجله را به خود اختصاص داده اند.  ارزش ریالی تبلیغات تمامی برندها مبلغ ۶۴,۳۷۰ میلیارد ریال بوده است بررسی تخصیص بودجه به هر رسانه نشان می دهد که تلویزیون ۷/۹۸ درصد، روزنامه ۱/۱ درصد و مجلات ۲/۰ درصد در جهت پیام رسانی تجاری  نقش داشته اند و تلویزیون همچنان یکه تاز بازار تبلیغات است. لازم به ذکر است، تمامی اعداد آمده در این گزارش مقدر ارزش ریالی بودجه تبلیغاتی برندهاست که به رسانه های  مختلف اختصاص داده اند و تخفیفات یا شرایط قرارداد با رسانه ها در این هزینه لحاظ نشده است.

براساس این پژوهش که در آن تبلیغات مجلات، روزنامه ها و تلویزیونی بدون تخفیفات زمانی مدنظر قرار گرفته اند،  مابقی برندها به تفکیک؛ ۶۹ درصد از تبلیغات تلویزیون(۶۳,۵۳۰  میلیارد ریال ) ، ۶۶ درصد تبلیغات روزنامه( ۷۰۷ میلیارد ریال) و ۷۴ درصد تبلیغات مجله (۱۳۲ میلیارد ریال)  به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این پژوهش ۶ جایگاه از بین ده برند برتر به اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) و شوینده ها (امو، ورنل، پریل و پرسیل) تعلق دارد. این موضوع می تواند نشاندهنده رقابتی بودن تبلیغات در صنعت ارتباطات باشد. همچنین در صنعت شوینده ها شرکت هنکل فعالیت تبلیغاتی زیادی داشته و حدود ۲۷% از  هزینه تبلیغات ۱۰ برند برتر را به خود اختصاص داده است.  در بین ده برند برتر از منظر هزینه تبلیغات، تنها دو برند همراه اول و ال جی به جز تلویزیون در نشریات هم فعالیت تبلیغاتی داشته اند. براساس این پژوهش؛  با توجه به اینکه حجم عمده بودجه تبلیغات در تلویزیون هزینه شده است، در برندهای برتر در مجموع تبلیغات اسامی یکسانی با تبلیغات تلویزیونی دیده می شود. بیش از نیمی از هزینه تبلیغات تلویزیونی برای ۱۰ برند برتر به ترتیب به برندهای همراه اول (۲۲%)، پرسیل (۱۲%)،  ال جی (۱۱%) و پدیده شاندیز (۱۰%) تعلق داشته است.

جدول ارزش ریالی تبلیغات در کلیه رسانه های مورد بررسی (هزار ریال)

رتبه

نام شرکت

ارزش ریالی

۱

همراه اول

۴,۳۷۷,۱۸۹,۸۹۶

۲

ال جی

۲,۲۹۶,۸۹۱,۴۷۴

۳

پرسیل

۲,۲۹۰,۳۴۸,۶۶۳

۴

پدیده شاندیز

۱,۹۳۲,۸۳۶,۱۹۲

۵

پریل

۱,۶۷۱,۰۴۱,۹۲۶

۶

ایرانسل

۱,۵۴۸,۲۳۴,۰۵۰

۷

بانک شهر

۱,۴۹۳,۹۷۹,۰۲۸

۸

کاله

۱,۳۷۶,۴۰۴,۳۵۶

۹

امو

۱,۳۵۵,۳۰۳,۹۶۷

۱۰

ورنل

۱,۲۹۸,۳۴۱,۳۵۹

رضا1

واقعا اگر گزارش فوق صحیح باشد این خیانتی آشکار از سوی دست اندرکاران پدیده نسبت به سهامداران مظلوم پدیده است.سهامدارانی که چند سال است برای رسیدن به حتی اصل پول خود روزشماری می کنند و حق هیچ اعتراضی ندارند آنوقت مسوولین پدیده حدود ۱۹۳ملیون تومان زبان بسته را بدون کسب رضایت از سهامداران صرف تبلیغات در تلوزیون کرده اند به راستی خیانتی از این آشکارتر میتوان تصور کرد؟؟این تبلیغات که هزینه سنگینش از دست درازی در اموال سهامداران تامین شده چه سودی برای سهامداران داشته؟؟چه سودی برای پدیده داشته؟؟آیا صف خرید سهام راه افتاده؟؟آیا سرمایه گزاران به پای پدیده پول ریخته اند؟؟خیر .اصلاً. بلکه فقط اموال سهامداران غاصبانه حیف ومیل شده است.رئیس سازمان صداوسیما هم بداند این پولهایی که اخذکرده حرام ونجس میباشد او حتما نمی داند که اگر یکی از سهامداران مال باخته خودش یا یکی از بستگان نزدیکش در اثر بیماری بامرگ دست وپنجه نرم کنند وبرای نجات محتاج پول باشند وبه ستاد تدبیر ویا مسوولین پدیده مراجعه کنند وتقاضای حتی یک ملیون تومان بکنند آنها حاضر نمیشوند حتی یک ریال از پول این سهامدار را عودت دهند آنوقت چطور حاضرشدند پول سهامداران را به صداوسیما بدهندمگر این پول سهامداران نیست؟مگر پهلوان که صاحب پدیده بود برای جبران خسارت ۸۰درصد سهم خودش را به سهامداران اختصاص نداد؟پس چرا اینقدر به سهامداران ظلم میشود؟ این تدبیر است یا خیانت؟

رضا1

خدایا در این ایام حزن واندوه محرم وبه مظلومیت سرور وسالارشهیدان دست همه خیانتکاران به اموال مردم را کوتاه کن وداد آنهارا که جز خودت اهیچ پناهگاهی ندارند از ستمگران بگیرآمین یارب العالمین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *