خبر انتصاب مدیر عامل جدید شرکت پدیده تکذیب شد

خبر انتصاب مدیر عامل جدید شرکت پدیده تکذیب شد

خراسان رضوی – مسعود حمیدی – معاون امور اقتصادی استاندار و عضو ستاد تدبیر استان، خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی انتخاب «علی کریمی قدوسی» به‌عنوان مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز را تکذیب و اطلاع‌رسانی در این خصوص را مربوط به دادستان مرکز استان دانست. شامگاه جمعه بود که خبرگزاری برنا نوشت : «بر اساس شنیده ها، با تصمیم هیئت مدیره شرکت پدیده شاندیز، علی کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه انتخاب شده است».

این خبرگزاری همچنین در خبر خود به سابقه فعالیت کریمی قدوسی در مسئولیت قائمی مقامی تولیت آستان قدس اشاره کرد. صحت و سقم این خبر را ابتدا از «حسین زارع صفت» رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده پیگیر شدیم اما او بدون اظهارنظر صریح اعلام کرد : ترجیح می دهم این موضوع را از ستاد تدبیر استان پیگیری کنید. پس از آن در تماس با معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و عضو ستاد تدبیر استان موضوع را جویا شدیم که «علی رسولیان» در این باره اظهار کرد: موضوع انتخاب آقای علی کریمی قدوسی به‌عنوان مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز را کاملاً تکذیب می‌کنم و ستاد تدبیر استان در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

رسولیان تأکید کرد: تمام اخبار رسمی ستاد تدبیر استان از طریق دادستانی مرکز استان به اطلاع عموم مردم می‌رسد. وی افزود: کمیته اجرایی ستاد تدبیر به‌صورت جدی در حال پیگیری مسائل مربوط به سهامداران این شرکت است اما تصمیم‌ نهایی که توسط ستاد تدبیر استان گرفته می‌شود تنها از طریق دادستانی مرکز استان اعلام عمومی می‌شود.

پدیده شاندیز و تضعیف جذب سرمایه در مشهد

پدیده شاندیز و تضعیف جذب سرمایه در مشهد

ایرناپلاس– جعفر خیرخواهان، اقتصاددان درباره تأثیرات تخلفات صورت گرفته در پرونده پدیده شاندیر گفت: این اتفاق با ضربه زدن به اعتماد عمومی، پتانسیل عظیمی را که در شهر مشهد برای جذب سرمایه‌های همگانی مردمی با هدف انجام کارهای بسیار بزرگ و مفید برای جامعه وجود داشت، تا مدت‌ طولانی، تضعیف کرده است.

۲۸ آبان سال ۱۳۸۷ شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) تأسیس شد. پیش از آن در سال ۱۳۸۳ این شرکت با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام در مشهد فعالیت می‌کرد. این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه رستوران‌داری به‌ویژه در منطقه گردشگری شاندیز آغاز کرد و بعد از مدتی، مالکان این شرکت برنامه ساخت مجموعه بزرگ شهر رویایی پدیده را در مجاورت مشهد کلید زدند و برای این منظور با ایجاد تعدادی شرکت تخصصی، شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز را به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری تبدیل کردند که در این میان شرکت ابنیه و ساختمان به‌عنوان مجری شهر رویایی پدیده شاندیز آغاز به کار کرد. مالکان شرکت دریافتند که تأمین مالی پروژه‌ای در این ابعاد، از طریق آورده سهامداران اصلی و دریافت تسهیلات از بانک‌ها امکان‌پذیر نیست. در نتیجه به استراتژی فروش گسترده سهام به مردم و تبلیغات گسترده در رسانه‌های عمومی روی آوردند. تبلیغات گسترده علی‌الخصوص در صداوسیما به‌عنوان یک رسانه معتبر و ملی، سرچشمه توجه و اعتماد بسیاری از مردم عادی شد. با رشد تقاضا برای سهام پدیده، قیمت هر سهم شرکت ابنیه و ساختمان از ۲۰۰۰ ریال در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۱۲۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۳ رسید و حدود ۱۳۶ هزار سرمایه‌گذار مردمی تا سال ۱۳۹۳، حدود ۲۱ درصد از سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده را خریداری کردند.

ادامه پدیده شاندیز و تضعیف جذب سرمایه در مشهد